Pirmadienis, 3 spalio, 2022
Joga

Jogos poza : kojos aukštyn sienoje nauda sveikatai

Jei galvojant apie jogą į galvą ateina atsilenkimų ir stovėjimo ant galvos vaizdai, pagalvokite dar kartą. Jūs neturite būti užkietėjęs jogos mėgėjas ar net ypač lankstus, kad galėtumėte pasinaudoti paprastesnių, labiau prieinamų pozų pranašumais. Viena iš jų yra viparita karani, dažnai vadinama poza pakėlus kojas prie sienos, kuri yra lygiai taip, kaip skamba: jūsų liemuo ir galva guli ant žemės, o kojos yra apverstos prie sienos.

Robertas Saperis, medicinos mokslų daktaras, MPH, Sveikatos ir prevencinės medicinos katedros vedėjas, pasakoja apie tai, ką poza pakėlus kojas prie sienos gali padaryti jūsų kūnui ir kaip ją saugiai atlikti, nesvarbu ar esate jogas besitreniruojantis ar ne.

Pozos pakėlus kojas į viršų (viparita karani) nauda sveikatai

Poza kojomis aukštyn ant sienos yra viena iš kelių jogos pozų, žinomų kaip inversijos pozos. „Tai reiškia, kad viršutinė kūno dalis yra apversta iš įprastos vertikalios padėties“, – aiškina daktaras Saperis. Kiti pavyzdžiai: žemyn nukreiptas šuo, stovai ant pečių ir stovėjimas ant galvos.

Sanskrito kalba viparita reiškia „apverstas“, o karani verčiamas kaip „veikiantis“. Kai pozuojate kojomis į viršų prie sienos, esate aktyvioje inversijos padėtyje. Kai kojos yra aukščiau likusio kūno, gravitacija jas veikia taip, kaip didžiąją dienos dalį tiesiog negali.

O poza kojomis aukštyn į sieną prieinama net žmonėms, kurie nesugeba daryti kitų apverstų pozų. „Kojų aukštyn siena pranašumas, lyginant su stovėjimu ant galvos ar stovėjimu ant pečių yra tas, kad galite pasiekti apvertimo naudą neįtempdami ar neįtempdami kaklo ir galvos“, – aiškina daktaras Saperis. Jis įspėja, kad kiekvienas, turintis lėtinį kaklo skausmą ar bet kokius stuburo sutrikimus kaklo srityje, neturėtų stovėti ant pečių ar stovėti ant galvos.

Jis apibūdina galimą pozos, keliamos kojomis iki sienos, naudą sveikatai.

Tai pagerina kraujotaką

Dažna kojų tinimo priežastis yra venų nepakankamumas, kai kojų venos efektyviai necirkuliuoja krauju iš kojų atgal į širdį. Silpna kraujotaka yra susijusi su kraujo kaupimu ir kraujo susilaikymu kojose, o tai gali padidinti jūsų kraujo krešulių tikimybę ir bent jau šiek tiek patinti bei jausti diskomfortą.

Net jei nesergate lėtiniu venų nepakankamumu, visą dieną stovint ar sėdint gali būti apribotas jūsų organizmo gebėjimas lengvai cirkuliuoti krauju atgal. Tačiau kojos iki sienos gali padėti.

„Pagrindinis viparita karani pranašumas yra tas, kad jis grąžina į apyvartą kūno skysčius, sukauptus jūsų kojose“, – aiškina daktaras. „Apverčiant ir laikant šią pozą, ji leidžia grįžti į kraujotaką ir sumažinti blauzdos patinimą.“

Tai gali padėti nuimti stresą

Tyrimai rodo, kad joga apskritai gali turėti teigiamą poveikį jūsų kūno atsako į stresą sistemoms, o atkuriamosios jogos pozos, pavyzdžiui, kojos aukštyn prei sienos yra skirtos nukreipti jūsų kūną į atsipalaidavimo būseną.

„Daugelis pacientų anekdotiškai apibūdina, kad poza labai ramina“, – sako daktaras. Streso mažinimas yra susijęs su geresne bendra fizine ir psichine sveikata ir net stipresne imunine sistema.

Tai gali turėti papildomos naudos

Jei pakeltos kojos prie sienos padeda atsipalaiduoti, tai iš tikrųjų gali padėti jums jaustis geriau, tačiau saugokitės bet kokių plačių teiginių, kad tai yra kažkoks vaistas nuo visų, perspėja daktaras. „Kai kurie žmonės teigia, kad tai palengvina kitas sąlygas, tokias kaip galvos skausmas ir aukštas kraujospūdis, bet nėra to įrodymų.“

Kaip dažnai kelti kojas į viršų prie sienos

„Kaip jogos tyrinėtojas ir jogos instruktorius, aš rekomenduoju šią pozą kaip bendros atkuriamosios jogos praktikos dalį, kuri atliekama jūsų praktikos pabaigoje“, – sako daktaras.

Pozą saugu daryti kartą ar du per dieną, nesvarbu, ar tai yra jūsų įprastos jogos praktikos dalis, ar kaip atskira poza.

Kaip įvaldyti pozą pakėlus kojas prie sienos

„Iš pradžių jogos mokytojas turėtų jums nurodyti, kad įsitikintumėte, jog tai darote saugiai ir neapkraunate kaklo galvos ar stuburo“, – pataria daktaras. „Bet tai gana lengva padaryti.“ Taip pat galite mokytis iš internetinių jogos vaizdo įrašų.

Štai kaip padaryti pozą kojomis aukštyn prie sienos:

  1. Paruoškite rekvizitus: ant grindų, šalia sienos, padėkite antklodę arba jogos kilimėlį ir jei reikia, naudokite ploną galvos pagalvę.
  2. Užimkite vietą: Atsigulkite ant antklodės ar kilimėlio, sėdmenis patraukę link sienos. Jūsų uodegos kaulas turi likti ant grindų, o sėdmenys turi būti keli centimetrai nuo sienos. „Jūsų nugara ir galva tiesiog išlygiuotos ant grindų statmenai, atsipalaiduokite“, – aiškina daktaras.
  3. Pajuskite tempimą: Jūsų kojų nugarėlės turi remtis į sieną, atpalaiduoti keliai, o pėdos lygiagrečios grindims žemiau. Turėtumėte jausti lengvą kojų tempimą, tačiau tai neturėtų būti skausminga.
  4. Atsipalaiduokite: laikydami pozą atsipalaiduokite ir giliai įkvėpkite. „Rekomenduoju laikyti jį panašaus ilgio kaip ir kitas jogos pozas – bet kur iki dviejų ar trijų minučių“, – sako daktaras. Tačiau, jei norite, galite tai padaryti ilgiau.
  5. Lėtai išeikite iš pozos: kai baigsite, atsargiai atsisėskite ir ramiai sėdėkite bent 30 sekundžių. „Jūs nenorite greitai išeiti iš apverstos pozos“.

Kam nereikėtų bandyti kojos aukštyn sienoje

Kaip ir bet kuriai jogos pozai, kyla tam tikrų pavojų, susijusių su kėlimu į sieną. Venkite pozos, jei jums buvo diagnozuotos šios sąlygos.

Glaukoma
Nustatyta, kad apverstos pozos, pavyzdžiui, kojos aukštyn sienele, padidina akispūdį – skysčio slėgį akyse – todėl jos nėra saugios žmonėms, sergantiems glaukoma. „Slėgis normalizuojasi, kai vėl sėdi normaliai“, – sako daktaras, – bet jei sergate glaukoma, pozuoti iš viso nereikėtų.

Sąlygos, sukeliančios per didelį skysčių susilaikymą
Žmonės, sergantys specifinėmis ligomis, dėl kurių jų kūne atsiranda per didelis skysčių kiekis, taip pat turėtų būti atokiau nuo kojų iki sienos. „Jie turėtų arba nedaryti šios pozos, arba daryti tai labai taupiai, vadovaujant gydytojui, nes yra toks didelis skysčių kiekis, kuris gali būti grąžintas į kraujotaką, todėl gali įtempti širdį“, – sako daktaras. Šios sąlygos apima:

  • Stazinis širdies nepakankamumas.
  • Inkstų nepakankamumas.
  • Kepenų nepakankamumas arba cirozė.

Nekontroliuojamas aukštas kraujospūdis


Jei turite nekontroliuojamą aukštą kraujospūdį, taip pat norėsite nekelti kojų prie sienos, nes ši poza gali dar labiau padidinti jūsų kraujospūdį. Tačiau nedvejodami peržiūrėkite jį po darbo su gydytoju, kad stabilizuotumėte kraujospūdį.

Šaltiniai : health.clevelandclinic.org

Palikti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.